۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

فرشته دندون

امروز دوشنبه دوم آگوست 2010 نميدونم چندم مرداد ماه 1389 دندون پايين سمت راست دخترم لق شده به قول خودش ويگلي شده حالا بايد برم يه قوطي كوچيك بخرم كه دندونش افتاد بذارم توش بذاره زير بالشش تا فرشته دندون بياد براش جايزه بياره. حالا نميدونم از كجا قوطي بخرم اول يه سر به يه دلاري ميزنم ببينم چيزي پيدا ميكنم يا نه.

۶ نظر:

shouka گفت...

هستی جونم سلام
تا الان داشتم پستهای قبلیت رو می خوندم. چقدر دلم واسه صمیمیت نوشته هات تنگ شده بود. چقدر واسه پیشرفت هات و بخصوص کار پیدا کردنت خوشحالم. عزیزم بهت تبریک می گم

arvin گفت...

سلام بر هموطنان عزیز
تقریبا همه مهاجران ایرانی در سالهای اول اقامت در کانادا دچار ناراحتیهای بسیار میشوند که دلایل ان ... عدم توانایی در ارتباط با دیگران و جامعه و تنهایی و افسردگی بدلیل اختلاف زبان و فرهنگ و دلتنگی برای کشور ایران و دوستان و اشنایان در ایران ، دلزدگی و ناامیدی به خاطر فرهنگ محافظه کار، سرد و عریان کانادا، مشکلات مالی و کاری، احساس برخوردهای سرد و نژادپرستانه،... در کانادا کسانی راحت زندگی میکنند که کشور نابسامانی دارند و راه برگشتی برای خود نمیبینند، مانند مهاجران فیلیپینی، افریقایی، چینی، ویتنامی... چون ما ایرانیها کشور به نسبت خوبی داریم لذا دایما در حال مقایسه کانادا با ایران هستیم و خود را رنج میدهیم.  بیاد داشته باشیم که در کانادا اصلا و ابدا با کسی تعارف نداشته باشیم، به کسی الکی خوبی نکنیم، مقید به فرهنگ خود نباشیم و سایر فرهنگها را قبول کنیم و یا دست کم بی خیال تفاوتهای فرهنگی باشیم و خود را عذاب ندهیم. بدانیم که اکثر حالات نامطلوب ناشی از نگاه منفی و کنکاشگر خودمان است. اکثر مواقع در کانادا، کسی قصد ناراحت کردن ما را ندارد، این ما هستیم که بدلیل تفاوتهای فرهنگی احساس میکنیم که به ما اهانت میشود و یا زندگی در کانادا غیر قابل تحمل است.  کانادا نیز مانند همه جای این دنیا انسانهای خوب و بد دارد، لذا باید با مردم مدارا کرد. اگر بخواهیم به راه و روش ایران زندگی کنیم، کانادا میتواند بسیار مشکل افرین باشد، لذا از خود کاناداییها سوال کنید و انها با احترام تمام و بدون هیچ چشمداشتی راه و چاهای زندگی در کانادا را به شما خواهند گفت. در هر موردی در زندگی از بیمه استفاده کنید، در کارهای اداری به هیچ عنوان از دروغ و کتمان استفاده نکنید که میتواند نتایج فاجعه باری داشته باشد. مطمین باشید که بعد گذشت چند سال، شما به مسیر زندگی جدید عادت کرده و زندگی خوب و مناسبی در کانادا خواهید داشت. سخت نگیرید و صبور باشید، راست و درستکار باشید، تسلیم نشوید. حتما از زندگی در کشور کانادا راضی خواهید شد.

مانا گفت...

دوست عزیز سلام
در آخرین جلسه ای که اعضای گروه در ایران داشتیم بحثهای زیادی در مورد زندگی در کانادا مطرح شد . شاید شبهاتی برای ما که تجربه زندگی در اونجا رو نداریم ایجاد شده من از شما درخواست دارم این پستو بخونین و نظرتونو برامون بنویسین .خیلی خیلی مهمه !
می خوایم به یک نتیجه گیری کلی برسیم.
پیشاپیش از اینکه وقت گرانبهاتونو در اختیار ما می گذارین نهایت تشکر رو دارم.

مانا گفت...

شانتمیس جان منتظرم بیای نظرتو بگی میدونم خیلی گرفتاری!

Unknown گفت...

salam shantemis jan bad az modatha yesar be webet zadam ,khoshhal shodam kar peida kardi ,moafagh bashi.emruz ham ye sar umadam walmart kharid dashtam goftam shayd bebinamet az yeki az kashier ha soragheto gereftam goft emruz nist.ghesmat nabood.ishala ye forsat digeh.

The Godfather گفت...

شانتمیس جان چه خبر؟چه میکنی؟