۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

ماجراي كار كردن من

تا حالا دو تا حقوق گرفتم يك جمعه در ميون حقوق ميگيرم همسرم هم يك جمعه در ميون حقوق ميگيره بعد اينا با هم نيستن يعني يه هفته من حقوق ميگيرم يه هفته همسرم :) خيلي خوبه نه؟
البته اوني كه من ميگيرم حقوق نيست پول جونمه اون چند ساعتي كه پاي صندوق جون ميدم در عوض بهم پول ميدن :))
يكي دو هفته اي ميشه كه مچ دست راستم درد ميكنه و مچ بند ميبندم چند روزي هست كه به مشتريها ميگم خريدهاي سنگين وزنشون رو توي چرخ بذارن من ميرم همونجا اسكن ميكنم اگه قرار باشه هر مشتري كه مياد من هي خاك گربه و غذاي سگ و بسته هاي آب معدني اونم بسته هاي به چه سنگيني بلند كنم ديگه مچ دستي برام باقي نميمونه.
چند روز پيش داشتم فكر ميكردم تو ايران همه حقوق مفت ميگيرن مخصوصا اداره هاي دولتي اصلا همون جايي كه من كار ميكردم همش بگو و بخند و حالا كنارش هم كار. يه خانمي داشتيم تو ادارمون كه اصلا انگار اومده هتل يا داشت نماز ميخوند يا داشت قرآن ميخوند يا داشت ميوه پوست ميكند ميخورد يا پاي تلفن بود يا ...... خلاصه آخر ماه هم چهارصد پونصد تومن كه صد البته الان خيلي بيشتر از اينا ميگيره بهش حقوق ميدادن. بعد به اين نتيجه رسيدم كه حقوقي كه من الان ميگيرم از شير مادر حلال تره.
جمعه شب رفتيم خونه بيتا اينا و تا دير وقت اونجا بوديم شنبه عصر تا شب سر كار بودم يكشنبه ظهر تا شب امشب هم از 5:30 تا 11:30 شب بايد برم سر كار.
جمعه كه حقوق گرفتم رفتم فيش حقوقيم رو بگيرم ديدم كارت تخفيف از وال مارتم هم حاضره گرفتم و باهاش خريد كردم.
از وقتي استخدام شدم تا حالا يازده تا مشتري مستر كارت وال مارت گرفتم.
از كار كه بگذريم يه اتفاق عجيب و غريبي براي لپ تاپمون افتاده كه نگو. اين لپ تاپ چند وقته ديگه به اينترنت وصل نميشه ميبريمش فيوچرشاپ كه ازش خريديم جلوي چشم خودمون وصلش ميكنه به اينترنت وصل ميشه مياريم خونه وصل نميشه. دسك تاپمون به اينترنت وصل ميشه خوب كار ميكنه ولي اون نه همه راهها رو هم امتحان كرديم مستقيم به مودم كوجيكو وصل كرديم سيمش رو عوض كرديم ولي به هيچ صراطي مستقيم نيست!
اين روزا هوا خيلي گرمه. البته دو سه باري بارون اومد مدل فيلم هندي يه كم هوا بهتر شد ولي هنوز گرمه.

۲۳ نظر:

The Godfather گفت...

آخی شانتمیس به همسری بگو بیاد کمکت جعبه های سنگینو بلند کنه.البته یه راه دیگم داره میتونی بری باشگاه وزنه بزنی تا دستت قوی شه!
در باره لپتاپتون فکر کنم مثل فیلم عروسک شیطان نفرین شده باشه!!!!!
ها ها ها!!
تا ابد شاد باشید

ناشناس گفت...

شانتمیس جان من توی فیس بوک برات پیام گذاشتم و تبریک گفتم کار جدیدت رو موفق باشی.
مستر کارت وال مارت شرایطش خوبه؟ میشه اطلاعاتی بدی. فرق بانک و مستر کارت وال مارت چیه؟
ممنون

maahoor گفت...

salam,
inja dame kasse migeh yekish ra biarand khodeshoun bala bad mishmareh...digeh lazem nist kassi hameh oun ha ra boland koneh ke

باران گفت...

می بینی شانتمیس ! اینجا یک سنت را باید از زیز پای فیل کشید بیرون !! واقعا اینجا کار کردن سخته !!

ناشناس گفت...

kamelia
salaaaaaaaaaaam shantemis khobi , khosh be halet, rasti shantemis jan man bache 3 sale daram oonja kodakestane dolati dare ke hazinash kam bashe ,, age dare bayad reserve beshe/ mishe rahnamaiim koni negaranam,
bad aya shoma madrake dorehaye kampioter ham be wal mart eraeh dadi , vageaan dooset daram nazam, movaffag bashiiiiiiii

Unknown گفت...

سلام شانتمیس جان امیدوارم موفق باشی میتونم بپرسم میزان حقوق برای چنین مشاغلی چقدره؟ ممنون آزیتا

شانتمیس گفت...

ناشناس عزيز ببخشيد هنوز به فيس بوكم سر نزدم باورت ميشه ديروز اصلا طرف كامپيوتر نرفتم يعني انقدر خسته بودم كه نشد برم. اين مستر كارتي كه راجع بهش صحبت كردم رو تقريبا همه جا دارن يعني sears,zellers,president choice, و تقريبا همه جا كرديت كارت مخصوص خودشون رو دارن كه به ازاي خريدي كه ميكني يه درصدي پوينت ميگيري حالا اين درصد براي مستر كارت وال مارت پوينت نيست پوله يعني به ازاي خريدي كه از وال مارت ميكني 1.25% و از هر فروشگاه ديگه اي خريد كني 1% به دلار به كارتت اضافه ميشه كه بعدا ميتوني ازش استفاده كني وقتي هم كارت رو گرفتي دو تا خريد اول رو كه كردي 15 دلار به كارتت اضافه ميشه.

شانتمیس گفت...

ماهور جان بعضي ها اجناس سنگين رو توي چرخ نگه ميدارن بعضي ها هر چي دارن و ندارن ميذارن روي كمربند صندوق. ديروز يه خانمي جاروبرقي به چه بزرگي رو گذاشته بود روي كمربند.

شانتمیس گفت...

باران جان حق با توئه تازه اون يك ربع برك هم كه داريم تا از اين سر فروشگاه بري اون سر كارت بزني و يه چاي يا قهوه بخوري و يه دستشويي بري تموم شده بايد زود كارت بزني برگردي.

شانتمیس گفت...

كامليا جان من راجع به مهد كودك دولتي اطلاعي ندارم. به وال مارت هم هيچ مدرك كامپيوتري ارائه نكردم.

شانتمیس گفت...

آزيتا جان سلام
حقوق من ساعتي ده دلار و خرده اي هست كه همون حداقل حقوقه ازش ماليات هم كم ميشه.

ناشناس گفت...

kamelia
good luck

ناشناس گفت...

میدونم که این نظر رو تایید نمیکنی اما اشکال نداره برای خودت مینویسم . خواهش میکنم ننویس توی ایران همه دارن حقوق مفت میگیرن . این توهین به همه است . شما توی ایران توی اداره دولتی کار میکردی . ما که سالهاست توی بخش خصوصی هستیم و وقتی میرسیم خونه نفسمون در نمیاد چی ؟ من کانادا هم کار کردم ، واقعا فرقی با کاری که ایران کردم نمیکرد. مهم اینه که توی ایران آدم بخواد از زیر کار دربره یا نه . ما هم اگه میخواستیم از زیر کار در بریم میرفتیم یک اداره دولتی مثل جایی که شما بودی اما داریم جون میکنیم . حالا شما دو سال خونه بودی و راحت معلومه که کار کردن برات سخته .

شانتمیس گفت...

ناشناس عزيز چرا اين نظر رو تائيد نكنم؟ خدمت شما عرض كنم كه من تو ايران هم تو شركت خصوصي كار كردم هم اداره دولتي هيچ وقت هم از زير كار در برو كه نبودم هيچ تا اونجايي كه ميتونستم حتي بيشتر از وظيفه خودم انجام ميدادم ولي آخه شما كجا تو ايران ديدي كه يه نفر سر كار هشت ساعت روي دو تا پا بايسته و حتي يه چهارپايه نباشه كه براي پنج دقيقه روش بشينه؟ كار ميكني خيلي هم سخت ولي هر وقت دلت بخواد ميتوني بري چاي بخوري ميتوني دو قدم راه بري يا حتي بشيني اون كه وقتي ميرسي خونه نفست در نمياد به خاطر كار زياد نيست منم ايران بودم و تجربه كردم اون به خاطر هواي آلوده و ترافيكه كه يه راه ده دقيقه اي رو يك ساعت و نيم تو راهي تا برسي خونت و ديگه جوني برات نميمونه. شما اگه كانادا هم كار كردي بايد قشنگ درك كني من چي ميگم.

ناشناس گفت...

kamelia
:) kheili khanoomi

شایا گفت...

سلام. نمیدونم قبلا اینجا کامنت گذاشتم یا نه؟ ولی خوب خیلی بار اومدم و پستهاتون رو خوندم :)

اول یه سوال درباره لپتاپتون؟ مودم رو ریست کردین؟ وقتی که لپتاپ به مودم وصل نمیشه احتمال داره که آی پی موجود مودم باهاش ناسازگار شده باشه چون احتمالا یه جای دیگه به اینترنت وصلش کردین و اونجا آی پی رنجش متفاوت بوده. معمولا ریست مودم حلش میکنه ولی بعد از ریست باید یه مدتی بگذارین لپتاپ وصل بمونه تا آی پی بگیره. مثلا حدود 3 تا 4 دقیقه.

بعد هم راجع به این کاری که الان شما انجام میدین. راستش من فکر میکنم خودم موقعیت برای پیدا کردن کارهای مرتبط با رشته ام دارم یعنی همه همین رو میگن ولی یه دوستی دارم که 12 ساله اینجا زندگی میکنه بهم توصیه کرده که بدون اینکه فکر کنم برم و یک سال کشیری کار کنم! میگه بهترین تجربه برای یه ایرانی مهاجر است. از نظر زبان و یادگیری فرهنگ و ارتباط با مردم و از بس هم که کار سختی است بعدش دیگه همه ی کارها راحتتر به نظر میان!
به هر حال که امیدوارم که موفق باشین و همیشه از کاری که میکنید راضی.

شایا گفت...

وااااای این قانون پست قبل خیلی جالب بود. البته یه سری قانون اینجوری بعضی جاها دیده بودم ولی فکر نمیکردم که اگر آدم اعتراض کنه بگن اوکی!!! من خیلی وقتها برام پیش اومده! همین دیروز که خرید کردم دقیقا اینجوری شد. میدونین که قانون فقط مال وال مارت است یا جاهای دیگه هم هست؟

شانتمیس گفت...

كامليا جان خواهش ميكنم من كه كاري نكردم

شانتمیس گفت...

شايا جان سلام
هر بلايي كه بگي سر اين لپ تاپ و مودم و همه چي آورديم اگر اينطوري باشه كه لپ تاپ تو فيوچرشاپ هم نبايد كار كنه ولي اونجا به اينترنت وصل ميشه. خود فيوچرشاپيه نميدونست چي بگه.
من اين كار رو خيلي دوست دارم به نظر من هم اگه بتوني يه مدتي به اين شغل شريف مشغول بشي خوبه.

شانتمیس گفت...

شايا جان اين قانون مربوط به استان انتاريو هست اگه اشتباه نكنم و تو هر فروشگاهي كه اين بلا سرت اومد ميتوني ادعا كني. برو حالشو ببر عزيزم.

ناشناس گفت...

kamelia
mokhlesim

COIL گفت...

سلام

کار جدید را تبریک می گم.واقعا از نوشته های دیگران میشه فهمید که کار پیدا کردن خیییلی سخته.امیدوارم مثل خیلی از آشناهامون سریعتر در کار خود پیشرفت کنین و ترفیع بگیرین.به مسخره بازی که بعضیا هم در میارن توجه نکنین.به هر حال شما در دنیای جدید طول می کشه تا آداپته شوید.امکان نداره کسی همون روز اول مدیر بشه.ولی مثل خیلی ها بعد چند سال می شه.اون وقت دل همه ی اون کسایی که مسخره بازی در می آوردن برای زندگیتون میره.

همواره شاد و سر حال باشید

یلدا گفت...

thank you letter
برای چیه؟ چرا 2 تا مصاحبه. بعد از پر کردن فرم چک کردن چند روز طول کشید استخدام بشین؟ ایا مشکل زبان در کشیر سخته؟ به خصوص شما میگین خیلی برای وال مارت برای ویزا مشتری گرفتین . پس زبانتون خیلی خوبه.تبریککککک زییییییییییییییادددددد