۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

حواست به قيمتها باشه

انقدر مشغولم كه روزها برام خيلي زود ميگذرن. همين هفته پيش بود كه رفتيم خونه بيتا اينا و تا ساعت يازده خونشون بوديم.
دور از جون خر دارم مثل خر كار ميكنم و بعضي روزها كه شيفت هشت ساعته دارم وقتي ميرسم خونه فقط لباسامو در ميارم و يكراست ميرم توي تخت حتي نميتونم بشينم. از شيفت هشت ساعته دو تا يك ربع استراحت دارم يك ساعت هم ناهاري ميشه يك ساعت و نيم. شوخي نيست شش ساعت و نيم روي پا بايستي و از اول تا آخر هم به ملت لبخند بزني و با روي خوش كارشونو راه بندازي. با همه اينها من عاشق كارم هستم و ازش لذت ميبرم. وال مارت يه كرديت كارت داره ميده كه به ازاي خريدي كه ميكني يه درصدي بعنوان جايزه (يا هر چيز ديگه اي كه اسمشو ميذارين) توي كارتت اضافه ميشه كه تو خريدهاي بعدي ميتوني ازش استفاده كني وظيفه ما اينه كه اين كارت رو به تك تك مشتريها دم صندوق معرفي كنيم و به اصطلاح مشتري جذب كنيم. من از اول استخدامم تا الان هشت تا مشتري گرفتم. امروز كه اول صبح سه تا مشتري گرفتم. اولين مشتري رو كه گرفتم بهم يه گل سينه دادن براي چهار تاي ديگه بهم كارت خريد قهوه يا سيب زميني رايگان از مك دونالد رو دادن امروز هم بهم يه بلوز و يه خودكار و يه جاكليدي آويز دادن و برام دست زدن و تشويقم كردن.
هفته پيش يه قانوني رو ياد گرفتم كه تو اين دو سال ازش بي خبر بودم. خوبه كه آدم همه نوشته هاي ريز و درشت و دور و برش رو بخونه. هفته پيش يه آقايي خريدهاش رو آورد دم صندوق من تو خريدهاش دو تا براكلي هم داشت وقتي كد براكلي رو زدم قيمت رو 1.27 زد آقاهه اعتراض كرد كه روي قفسه نوشته 0.77 سنت پس براكلي براي من مجاني ميشه من بهش لبخند زدم گفت فكر ميكني شوخي ميكنم بايد بهم مجاني بدي. توي وال مارت خيلي همه هواي همديگرو دارن و بعنوان كارمند وال مارت هيچوقت احساس تنهايي نميكني هميشه يكي هست كه به دادت برسه بخصوص اگر جديد باشي و كم يا مثل من بي تجربه. همكارم كه صندوق پشتي من بود اومد و به دادم رسيد و جواب مشتري منو داد كه بله آقا شما درست ميگي ولي فقط يكي از براكلي ها مجاني ميشه و يكي ديگه رو به قيمت صحيح براتون حساب ميكنيم.
همونجا كه دستگاه هست كه شما كارت دبيت ميكشي كه پول پرداخت كني هم اين قانون رو نوشته كه اگر جنسي كه روش قيمت نداره دم صندوق قيمتش با اوني كه روي قفسه نوشته فرق داشته باشه تا سقف ده دلار اوليش مجاني ميشه بقيه به قيمت صحيح حساب ميشه اگر بيشتر از ده دلار باشه ده دلارش كم ميشه و بقيه پولش رو مشتري بايد بده. پس حواستونو جمع كنين هميشه همه قيمتها صحيح نيستن پس وقتي صندوقدار داره جنسهاتونو اسكن ميكنه چشمتون به صفحه ديجيتال قيمت باشه و چيز ديگه اينكه ما حق نداريم اين قانون رو به مشتري بگيم اگر مشتري خودش ميدونست و گفت ما قبول ميكنيم وگرنه ما هم نبايد به روي مباركمون بياريم.

۱۴ نظر:

The Godfather گفت...

شانتمیس جان اگه 6 ساعت در روز سر پا وایسی یواش یواش عضلاتت قوی میشن و میتونی تو مسابقه ماراتون شرکت کنی.جدی میگم.بهش فکر کن!
تا ابد شاد باشی

باران گفت...

درسته ما همین وضع را در فیوچرشاپ داشتیم !! و بیشتر مشتری ها اینو میدونند ...

شانتمیس گفت...

مگه نگفتم براي شركت در مسابقات ماراتون ثبت نام كردم؟

شانتمیس گفت...

باران جان تو تمام اين دو سال من كه اينو نميدونستم هيچ هيچكس هم بهمون نگفت همچين قانوني هست.

ناشناس گفت...

شانتمیس عزیز
درود بر شما می خواستم از شما بپرسم با توجه به مدت زمانی که در کانادا هستید اگر از قیمت های خدمات آرایشی و زیبایی مثل کوتاهی ، میکاپ ، شنیون ، رنگ و مش اطلاعاتی دارید برایم بنویسید
ممنون از لطف شما
نیوشا

ناشناس گفت...

شانتمیس خوبم میشه بیشتر برام توضیح بدی؟یهنی جنسی قیمت نداره بعد می اری صندوق اسکن می کنن بعد چی؟
ممنونتم

نیکی گفت...

سلام شانتمیس جان
من حدود 4 ماه که وارد ونکوورشدم.ممکن در موردمکالمه زبان توضیحی بدی که چه طوری شخص راحت بتونه صحبت کنه(تجربه شخصی خودت).من از صحبت کردن با یک انگلیسی زبان میترسم.در ضمن ایادروال مارت میشه کار والنتیر پیدا کرد.ازت ممنونم

شانتمیس گفت...

نيوشا جان من هفته پيش براي اولين بار رفتم صورتم رو وكس كردم. ابرو و بغلاي صورتم و پشت لب رو وكس كرد با تكس 28 دلار بي زبون پول دادم پيشوني و گونه ها رو هم وكس نكرد.

شانتمیس گفت...

نيكي جان سلام
همين كه نترسي و شروع به صحبت كردن كني راه ميفتي من به نظر خودم خيلي زبانم خوب نيست با همكارام كه صحبت ميكنم ميگن انگليسيت خوبه ولي خودم قبول ندارم چون دامنه لغوي كمي دارم و چون ميخوام گرامر رو درست بكار ببرم آروم صحبت ميكنم. تنها راهش اينه كه ترس و خجالت رو كنار بذاري و هر جور شده باهاشون حرف بزني.
شما هر جا كه بخواي ميتوني بعنوان والنتير كار كني
موفق باشي

ناشناس گفت...

kamelia
salaaaaaaaaaam shantemis nazam, aya kodakestan dolati ham toronto dare ke hazine nadim? reserve bayad beshe az gabl? fadaaaaatttttt

مستانه گفت...

به سلامتی سر کار می رید آنقدر این روزها دیر به دیر به روز هستید که حساب کار پست نوشتن شمااز دست من یکی در رفته در هر حال موفق باشی در کارت

ستاره گفت...

احساس خوبتون بهم احساس خوبی داد

ناشناس گفت...

kamelia
khosh be halet sare kar miri

ناشناس گفت...

ey dokhtare khob cheshme omide ma toi kojaii
kamelia