۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

student of the week

دیروز با معلمم یا بهتر بگم معلمی که مشاور شغلیمون هم هست قرار داشتم. اینجور که پیداست هفته ای یکبار باید برم دفترش. از اونجایی که تصمیم گرفتم برم سر کار و مهم نیست چه کاری باشه فقط کار باشه ازش خواستم که کمک کنه یه رزومه برای cashier تهیه کنم و اونم زحمتش رو برام کشید حالا میخوام این رزومه رو به چند فروشگاه مختلف بدم تا یه کار نیمه وقت یا تمام وقت برای خودم پیدا کنم. کلاس ای اس ال رو هم از امروز شروع کردم ساعت هشت و نیم تا دوازده و نیم خوبه جالبه هم سرم گرم میشه هم یه چیزی یاد میگیرم هم اینکه امروز یه دوست ایرانی دیگه پیدا کردم.
برای شغل settlement worker باید یه دوره job placement بگذرونم که فعلا اونجایی که میخواستم برم همه جاهاش پره و باید صبر کنم شاید اواخر تابستون جا باز بشه و من بتونم دوره ام رو بگذرونم ولی تا اون موقع یه کار دم دستی داشته باشم که تو خونه نمونم و به افسردگی سپری نکنم خوبه.
هوا حسابی گرم و خوب شده امیدوارم همینجور بمونه و دوباره سرد نشه. دیروز مدرسه دخترم که تعطیل شد یک ساعت تو حیاط مدرسه موندیم تا با دوستاش بازی کنه.
میگم امسال عزرائیل حسابی فعال شده. خدا رحمتش کنه نادره خیرآبادی هم به رحمت خدا رفت. من خیلی خیلی دوستش داشتم.
از دیروز از دست دخترم بیچاره شدیم آخه student of the week شده پدر مارو درآورده. هر هفته تو کلاسشون یکی از بچه ها انتخاب میشه که یه کارای خاصی رو تو کلاس برای معلم انجام میده. خیلی هم براشون مهمه. مثلا به ماهی های تو کلاس باید غذا بده. وقتی بچه ها صف میبندن اول صف میایسته. وقتی معلم برای بچه ها کتاب میخونه همه روی زمین میشینن ولی اون روی rocking chair میشینه. خلاصه به قول دخترم student of the week یه عالمه special things انجام میده. خوش به حالشون چه چیزایی براشون مهمه تو زندگی. حالا چرا بیچارمون کرده؟ چون هی میگه من student of the weekام هر چی من میگم باید گوش کنین.
book club داشتن که امروز آخرین روزش بود باید صد تا کتاب میخوندن و تو یه فرم که قبلا داده بودن اسم کتابها رو مینوشتیم یکی یه stick چوبی که بالاش ستاره داره مثل مال فرشته ها براشون درست کردن هر پنج تا کتابی که بخونن یه سنگ رنگی روی این stick میچسبونن تا صد تا کتاب تموم بشه خلاصه این چند شب اخیر ما در سایت raz-kids مشغول کتاب خوندن بودیم تا یازده یازده و نیم شب تا بالاخره دیشب صد تا کتابش تموم شد. حالا حتما امروز فردا استیکش رو میاره.
(شرمنده که انقدر انگلیسی نوشتم حرفهای دخترم رو که میخواستم عین خودش بگم برای همین نصف فارسی نصف انگلیسی شد بقیه رو هم میخوام دقیقا کلمه ای که اینجا به کار میبرن رو بگم برای همین این پست پر از کلمات انگلیسی شد شما به دل نگیرین).

۱۶ نظر:

باران گفت...

شانتمیس جان سلام !
اگر میخواهی برای cashier اپلای کنی جاهای ایرانی اصلا نرو و اینکه جاهایی مثل فیوچرشاپ ، Best Buy و Ikea و Canadian Tire که تمام اینا آن لاین هست و سوالاتی میپرسند و اگه قبول بشی اونوقت میری مصاحبه ! فیوچرشاپ و بست بای از این نظر خوبه که وقتی کارمند اونجا شدی کلی میتونی تخفیف بگیری! خودت میدونی که من سال ها فیوچرشاپ کار کردم ! حالا اگه سوالی داشتی بگو ! ولی معمولا اینجور کمپانی ها رزومه را دستی نمیگیرند و باید آن لاین درخواست کنی!

The Godfather گفت...

سلام شانتمیس جان ما شیرازیا به تنبلی معروفیم یعنی اگه تو خونه از افسردگی دق بکنیم بازم ترجیح میدیم که کار نکنیم.
امیدوارم که یه کار مناسب پیدا کنی.
تا ابد شاد باشی

شانتمیس گفت...

باران جان سلام
ممنون از راهنماییت حتما اگه سوالی داشتم ازت میپرسم.

شانتمیس گفت...

سلام به شما The Godfather عزیز
چه بامزه گفتی. من از شیراز و شیرازیها خوشم میاد ولی نمیدونستم تنبل هستین. شنیده بودم اصفهانیها میگن کار مال تراکتورس ولی راجع به شیرازیها نشنیده بودم.
شاد و پیروز باشی

مژده گفت...

سلام شانتميس جان.... چه برنامه ي جالبي ...عجب پركار بودي اين مدت... اميدوارم به زودي خبر سركار رفتنتو بهمون بدي... شاد و موفق باشي

sunshine1276 گفت...

سلام ارزوم پیدا کردن یک کار خوب برای شماست
رضا

شانتمیس گفت...

سلام مژده جان
مرسی

شانتمیس گفت...

سلام آقای رضا
متشکر از آرزوی خوب شما

مستانه گفت...

sghlsghسلام خیلی وقته نتونسته بودم صفحه شما را باز کنم خوشحالم الان تونستم

ستاره گفت...

سلام

من يك سوال داشتم ازتون.آيا مي دونيد كسي كه از طريق كبك اقدام كرده و اگر بياد تورنتو و بخواد درس بخونه مي تونه از وام بانكها استفاده كنه يا نه؟ و اگه آره بعد چند وقت مي تونه وام بگيره؟

باران گفت...

سلام شانتمیس جان ! نمیدونم چرا نگرانت هستم!! یک خبری از خودت به من بده!

The Godfather گفت...

سلام شانتمیس جان چه خبر؟

شانتمیس گفت...

سلام مستانه جان منم خوشحالم که میتونی به من سر بزنی

شانتمیس گفت...

سلام ستاره جان
ببخشید که دیر جواب میدم من دقیقا این موقعیتی رو که گفتین نمیدونم فقط میدونم که از وقتی که وارد کانادا میشین بعد از شش ماه میتونین وام دانشجویی بگیرین.
دوستان اگر اشتباه میکنم لطفا منو اصلاح کنین.

شانتمیس گفت...

سلام باران جان
مرسی عزیزم ممنون از محبتت نگران نباش همه چیز خوب و عالیه یه کم تنبلی کردم و پست جدید نگذاشتم ولی سعی میکنم زودی بیام

شانتمیس گفت...

گاد فادر عزیز سلام
خبری نیست جز سلامتی شما زود میام