۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

كلاه برداري تا چه اندازه؟

چند وقت پيش مامانم گفت يكي از دوستان يه دستبند مغناطيسي (magnetic bracelet) سفارش داده به يه شركتي از امريكا براش آوردن چهارصد هزار تومن از وقتي اين دستبند رو دستش كرده فشار خون و قند خون و خلاصه همه چيزش تنظيم شده ببين اونجا قيمتش چقدره اگه ارزونتره برام بخر بفرست يا اگه ايران ارزونتره همينجا بخرم. همسرم گفت من تو داروخانه وال مارت ديدم ولي اين قيمت نبوده خلاصه يه گشتي تو اينترنت زدم ديدم هشتاد دلاريش هست كه تو حراج شده نصف قيمت بعد رفتم وال مارت ديدم از هجده دلار داره تا سي چهل دلار رفتم پيش دكتر داروخانه يه پسر جوون كانادايي بود گفتم اين دستبندها چيكار ميكنه گفت هيچي گفتم من شنيدم فشار و قند خون رو تنظيم ميكنه گفت آره منم شنيدم ولي اينا هيچ كاري نميكنن و فقط تلقينه. گفتم براي اينكه مطمئن بشم از رامين پسر عمه همسرم هم سوال كنم هنوز توضيح نداده گفت همش كلاه برداريه! گفتيم آخه تو داروخانه ميفروشن گفت تو داروخانه خيلي چيزا ميفروشن! ديدم راست ميگه.
حالا ميخوام بگم كه باشه كلاه برداريه ولي اينجا بيست دلار سي دلار نهايتا هفتاد دلاره ولي آخه اين كلاه برداري چرا تو ايران انقدر سنگينه چهارصد هزار تومن ميگيري براي يه دستبند كه چند تا دونه آهنربا توش داره؟ چطوري از گلوت پايين ميره اون پول؟

دو سه روز پيش دوستم گفت يه آقايي تو ايران ادعا كرده كه ظرف بيست و چند جلسه زبان انگليسي ياد ميده عالي و بابتش يك ميليون تومن پول ميگيره!!!!!
آخه يعني چي؟ اولا كه يه همچين چيزي محاله كه تو بيست سي جلسه زبانت عالي بشه. مگه تو هر جلسه چند تا كلمه ميتونه ياد بده؟ بعد مگه فقط كلمه ست؟ گرامر هم هست. زبان ياد گرفتن هم فقط به خود آدم بستگي داره كه بخونه و هر روز مطالعه كنه. خوب اگه هر روز بخونه و پيگير باشه لازم نيست يك ميليون پول بده اگرم نخونه و فقط به كلاس متكي باشه كه كلاس ده ميليوني هم كاري براش نميكنه و همون بهتر كه بياد اينجا تو محيط و بره كلاسهاي مجاني اي اس ال و لينك بشينه كه خيلي بيشتر و بهتر ياد ميگيره.
خلاصه اينكه اين چيزا رو آدم ميشنوه واقعا نميدونه چي بگه جداً تاسف آوره.

اگه يه وقت اشتباه تايپي يا انشايي داشتم ببخشيد آخه هم ليلا فروهر گوش بدي و هم چيز تايپ كني ممكنه اشتباه هم پيش بياد.

۴ نظر:

باران گفت...

وای شانتمیس چقدر تو باحالی ! اول لیلافروهر را گوش بده و بعد بنویس و یا برعکس ! اونوقت اگه هر دو را گوش بدی تو نوشتن قاطی میکنی ها...

شانتمیس گفت...

يادمه تو مدرسه خونده بوديم كه علم ثابت كرده كه انسان در يك زمان نميتونه دو تا كار رو با هم انجام بده احتمالا عالمان اين علم يا چيني بودن يا اينكه كلا فاقد آي كيو بودن.
ديدين كه من تونستم.

امیر گفت...

وقتی وکیلها برای پر کردن چهار تا فرم 5 میلیون پول می گیرن می خوای بردی دستبند 400 هزار تومن نگیرن ؟کسی که از مرحله پرته و می خواد پرت بمونهو البته پول اضافه هم داره باید این پولها رو خرج کنه

شانتمیس گفت...

چي بگم؟ راست ميگي حرفي براي گفتن ندارم