۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

غذای سالم

انقدر تو خونه موندم که دیگه عادت به بیرون رفتن ندارم دیروز سه چهار ساعت از خونه بیرون بودم وقتی رسیدم خونه شدیدا احساس خستگی میکردم یادش بخیر اون وقتی که ایران بودیم ساعت پنج پنج و نیم صبح از خواب بیدار میشدیم ساعت شش شش و نیم از خونه میزدیم بیرون عصری ساعت پنج و نیم شش میرسیدیم خونه اون موقع احساس خستگی میکردم گاهی انقدر خسته بودم که از راه میرسیدم و بلافاصله میخوابیدم بعد به کارهام میرسیدم. خیلی جالب و عجیبه وقتی تو خونه هستم و بیکار حوصله هیچ کاری هم ندارم حتی کارهای روزمره ولی وقتی سر کار میرفتم و فعالیت داشتم انرژیم بیشتر بود و حوصله هر کاری رو داشتم. 
دیشب از اونجایی که خیلی خسته شده بودم انگار که کوه کنده بودم دیگه حتی شام هم نمیتونستم درست کنم همسر مهربان هم لطف کرد و ما رو برد IKEA یه شامی خوردیم و یک ساعتی اونجا بودیم و اومدیم خونه. 
حتی برای امروز ناهار درست نکرده بودم که صبح بلند شدم و طبق دستور غذایی که همسر جان داده بود ماکارونی درست کردم که فکر میکنم یه جور اسپاگتی ایتالیایی باشه. هیچی خیلی راحت ماکارونی رو آبکش میکنیم تو یه ظرف گوجه فرنگی رو رنده میکنیم با کمی جعفری و یه کم پودر سیر که من سیر رنده شده تازه داشتم اضافه کردم یه کم آبلیمو و نمک و روغن زیتون و فلفل با هم مخلوط میکنیم و با ماکارونی قاطی میکنیم. این میشه یه غذای بدون گوشت خوشمزه. آخه یه مدته داریم غذای سالمتر از قبل میخوریم با سبزیجات بیشتر و گوشت کمتر دیشب هم که شام رفتیم بیرون ماهی خوردیم با سبزیجات.

۲ نظر:

مریم گفت...

شانتمیس جان
چه خوب که دارین غذاهای سالمتر رو امتحان می کنین خیلی خوبه. در مورد پست قبلی می خواستم بگم منم تورنتو که بودم تو یه برنامه ELT شرکت کردم ولی کو آپ نرفتم. برنامه کوآپ مجانی نیست و بابتش به شما حقوق می دهند. الان من دنبال یه پوزیشن کوآپ برای تابستون هستم. بیشتر پوزیشنها حداقل ساعتی 20 دلار حقوقشه.

شانتمیس گفت...

آره مریم جون غذای سالم بخوریم بلکه از درد و مرضهامون کم بشه.

راستش دوست من که چند هفته صلواتی کار کرد تا استخدام شد اینجا هم هنوز هیچ توضیحی راجع به کار بهمون ندادن. حالا من راه طولانی در پیش دارم فعلا این دو ماه کلاس رو بگذرونم تا به کار پیدا کردن برسم. توی فرمهایی که بهمون دادن نوشته بود مشخص کنین چه کاری میخواین بکنین من به اون خانم گفتم میخوام به مهاجرا کمک کنم گفت بنویس settlement service خیلی هم استقبال کرد و خوشش اومد. حالا ببینیم چی میشه.