۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

Burlington Transit

وقتی دوزاری آدم کج باشه یه چیزایی رو دیر متوجه میشه. هفته قبل که رفتم برای کلاس ای ال تی ثبت نام کنم 2.75 دادم رفتم 2.75 دادم برگشتم در راه برگشت یه آقایی سوار اتوبوس شد و ترانسفرش رو نگه داشت و گفت تا ظهر وقت دارم. تازه فهمیدم یه 2.75 بیخودی دادم. 
اینجا از وقتی که سوار اتوبوس میشیم و ترانسفر رو میگیریم تا نود دقیقه میتونیم از اون ترانسفر استفاده کنیم و محدودیت مسیر و جهت هم نداریم این به خاطر اینه که اینجا شهر کوچیکیه. برعکس تورنتو که ترانسفر رو فقط در یک جهت میتونستیم استفاده کنیم و برای راه برگشت باید پول یا توکن میدادیم.
خلاصه امروز که دوباره باید این مسیر رو میرفتم دیگه میدونستم که باید ترانسفر رو نگهدارم و با همون برگردم خونه. 
خوب امروز هم که با اون خانم employment counselor قرار داشتم. دوباره یه سری سوال ازم پرسید و راجع به سابقه کارم در ایران سوال کرد که چه کارهایی میکردم و اینکه الان چه کاری میخوام بکنم و بهم توصیه کرد که بعد از هشت هفته که کلاسها تموم شد تو برنامه placement شرکت کنم که یه جور کار والنتیر (صلواتی) هست و معمولا هشت هفته طول میکشه و بعد از هشت هفته اون شرکت ممکنه استخدامم کنه ممکنه نکنه. ولی حالا فرق placement  با co-op چیه نمیدونم! شاید هم فرقی ندارن و هر دو یکی هستن. 
به هر حال از روز سه شنبه کلاسهام شروع میشه و بنده دیگه از صبح تا بعد از ظهر بیرون هستم. 
دیروز صبح دخترم رو گذاشتم مدرسه رفتم فروشگاه یه دلاری یه سری لوازم خریدم اومدم خونه از ساعت 11:15 تا 6:15 عصر در حال کار دستی درست کردن بودم. بیست تا کارت تبریک ولنتاین درست کردم و یه کاردستی برای جشن صدمین روز مدرسه. بعد که کارم تموم شد از خستگی داشتم میمردم یه دو ساعتی خوابیدم. 
روز چهارشنبه همسرم بعد از کار رفت تورنتو با یکی از دوستاش که از ایران اومده بود قرار داشت مامانم برام یه بسته فرستاده بود که توی این بسته یه جعبه بازی هم بود. آخه به مامانم سفارش داده بودم برام یه بازی منچ بخره بفرسته (اینجا نتونستم پیدا کنم) مامانم هم یه جعبه بازی خریده بود که توش هفت تا بازی داره منچ و شطرنج و تخته و دوز و سه تا بازی دیگه که الان اسمشون یادم نیست. خلاصه دو سه شبه سه تایی بازی میکنیم و سرمون گرم میشه. دیشب که دخترم خوابید با همسر جان نشستیم تخته بازی کردیم من که بلد نبودم تازه دیشب یاد گرفتم.

۲ نظر:

باران گفت...

سلام شانتمیس عزیزم! فرق placement با co op اینه که در co op به ازای کاری که میکنید پول میگیرید! (به عبارتی استخدام موقت ) placement اینجور نیست و پولی به شما پرداخت نمیشود ولی بعضی کمپانی ها پول ایاب و ذهاب و ناهار شما را میپردازند! ولی هر دوی اینا خوبیش اینه که وارد رزومه میتونی بکنی!

شانتمیس گفت...

سلام باران جان
امیدوارم که حالت بهتر شده باشه. من شنیدم کو آپ هم صلواتیه یعنی دوست من که رفته بود کو آپ هشت هفته صلواتی کار کرد بعد استخدام شد.
آره اون خانم هم امروز بهم گفت چون خیلی وقته کار نکردی و اینجا سابقه کاری نداری این برنامه رو بهت توصیه میکنم منم گردنم از مو باریکتر قبول کردم.
فقط نمیدونم تو این چند هفته بیمه هم میشم یا نه؟ منظورم بیمه حوادثه که اگه اونجا اتفاقی بیفته؟